общи условия самолетни билети
Настоящите общи условия уреждат правилата и реда за закупуване на самолетни билети в офисите, по телефон и по електронна поща на „Еър Партнър“ ЕООД (наричано по-долу „Еър Партнър“). За осъществяване на резервацията е необходимо потвърждение от страна на клиента, че е запознат с политиката за поверителност на Еър Партнър, свързана с предоставените от клиента лични данни. С това потвърждение потребителят се съгласява Еър Партнър да съхранява и обработва въведената от него/нея лична информация за срок и цели, свързани с по-нататъшната обработка на резервацията и издаването на самолетните билетите, както и за съответните съпътстващи ги документи. Клиентът декларира и достоверността на предоставената информация.
1. Резервация
Еър Партнър поддържа резервационна система, чрез която прави и обработва резервации за самолетен билет/самолетни билети.
1.1 Резервациите могат да бъдат променяни, допълвани или отменяни безплатно по желание на клиента до момента на заплащане на билетите по тях, само при условие, че има налични места за исканите промени. След заплащане и издаване на самолетните билети, всички промени и откази се подчиняват на условията на конкретните тарифи на авиокомпаниите. За разлика от традиционните авиокомпании, при лоукост (нискотарифните) авиокомпании, самолетните билети се издават автоматично при заплащане на същите от клиента с кредитна/дебитна карта и/или в брой в офиса на Еър Партнър.Там няма период на „резервация“, в която може да се правят промени, да се отменя пътуването и билетите не може да се анулират. Сумите, заплатени по тях, са напълно невъзвръщаеми.
1.2 Някои тарифи, обикновено промоционални, сезонни и други специални предложения, не подлежат на никакви промени и възстановяване на суми след издаване на билета. Клиентът може да се информира подробно по имейл или по телефон за конкретните условия на тарифата на неговата резервация/резервации, преди издаването на билета или след това.
1.3 В редки случаи е възможно резервираните в офиса на Еър Партнър полети или цена да не бъдат потвърдени от авиокомпанията/ите. Тогава наш консултант следва да се свърже с клиента в най-кратък срок, да го уведоми за невъзможността да бъдат издадени самолетни билети по посочените полети и/или цена и да му предложи алтернативни варианти, които към момента могат да бъдат потвърдени.
2. Предоставена информация от клиента в процеса на резервация
Необходимо е клиентът да предостави цялата информация, искана от него, точно и достоверно. Еър Партнър не носи отговорност, ако клиентът или някой от спътниците му не може да ползват резервираните и платени услуги (самолетен билет и/или др.) поради неправилно предоставени данни (име на пътник, дата на раждане, координати за контакт и др.). Стандартната комуникация с клиента се осъществява по електронен път и Еър Партнър не носи отговорност, ако клиентът не е прочел или не е получил необходимата информация за резервацията и/или билета си поради грешно предоставен имейл адрес, антиспам или други настройки на предоставената в резервацията електронна поща. Също така, отговорност на клиента е да предостави на Еър Партнър телефони за контакт, на които може да бъде намерен в работно време на фирмата, преди и след началото на пътуването.
3. Цени
Цените на самолетни билети предлагани в офиса на Еър Партнър, включват стойността на самолетния билет/билети, такса обслужване и всички летищни такси, такси за сигурност, такси гориво и др., предварително обявени в процеса на резервиране. Повечето цени не включват такса за чекиран багаж, освен в случаите, когато изрично е упоменато, че цената включва чекиран багаж за един или всички полети от пътуването. Цените са обявени в лева. В случай, че цената на авиокомпанията е в евро, се превалутира в лева по курс 1,96. Плащането на билети се извършва винаги и само в лева по някои от избраните от клиента начини – в брой или по банков път.
4. Допълнителни такси
4.1 Цената не включва такси за допълнителни услуги, които клиентът по желание може да добави към своята резервация срещу доплащане. Такива може да бъдат такса за регистриран багаж, такса за запазване на място в самолета, такса за храна на борда и др. Резервация за тези услуги може да бъде направена в офиса на Еър Партнър или по телефон/е-мейл до 48 ч. преди пътуването;
4.2 Еър Партнър не носи отговорност за таксите, които начисляват ниско тарифните компании за чекиране, допълнителен багаж и др. Също така Еър Партнър не носи отговорност при невъзможност за безплатен чекин през онлайн сайта на която и да е нискотарифна компания поради техническа неизправност на сайта на съответната авиокомпания през който може да имаме контрол над резервацията.
5. Условия на плащане
При заплащане на самолетни билети следва да бъде спазен срока, посочен в потвърждението за резервация, което клиентът вижда на разпечатката, предоставена му по време на резервационния процес или в имейл, който получава на посочения от него електронен адрес.
В някои случаи, срокът за плащане и издаване на самолетния билет/билети може да бъде променен (с по-скорошен) от авиокомпанията, след потвърждение на резервацията. Тогава Еър Партнър следва да уведоми клиента по електронен път за по-ранния срок за плащане. Еър Партнър няма влияние над тази промяна и клиентът, ако желае да закупи самолетния билет/билети на първоначално резервираната цена, трябва да ги заплати в посочения нов срок. Клиентът не се задължава да приеме новия срок и може да се откаже от резервацията си.
5.1 Плащането може да бъде извършено по следните начини:
Плащане по банков път:
Цялата сума, дължима за самолетните билети с включени всички приложими такси, трябва да бъде преведена по сметката на Еър Парнтър
За да бъдат издадени самолетните билети, след плащане чрез банков превод, е необходимо цялата дължима сума, с всички включени такси, да бъде получена в псочената сметка на Еър Партнър, за да се считат самолетните билети за платени в рамките на определения срок за плащане и да може служител на Еър Партнър да ги издаде преди резервацията да бъде анулирана. Клиентът сам носи отговорност да провери дали евентуален банков превод, извършен от него, ще постъпи по сметка на Еър Партнър в рамките на посочения срок за плащане.
В случай, че клиентът извърши превод на сума по билети, но той не постъпи по банковата сметка на Еър Партнър в посочения срок, неговата резервация ще бъде анулирана и той ще загуби правото да получи самолетните билети срещу първоначално посочената цена.
Ако резервацията може да бъде подновена на същата цена, билетите му ще бъдат издадени, след като преводът постъпи в сметката на Еър Партнър. Ако резервацията не може да бъде подновена на цена, отговаряща на сумата, преведена от клиента, той следва да избере дали желае Еър Партнър да върне парите по сметката му или да му бъде направена нова резервация на новата по-висока цена, за която той следва да доплати разликата в цените, като при плащане по банка отново ще важат същите условия за плащане, по банка описани тук.
Плащане на място в офис на Еър Партнър:
Клиентът може да плати и получи резервирания билет/билети на място в офис на Еър Партнър, но не по-късно от определения срок за плащане. Еър Партнър си запазва правото да отмени всяка една резервация за самолетен билет, която не отговаря на поне едно от гореизброените условия за плащане и съответното плащане не е получено в посочените срокове.
6. Отказване на заявени услуги
Под “отказване на заявени услуги” се разбира отказ от пътуване при платен самолетен билет или билети. Всеки билет има конкретни условия и изисквания при промени или отказ от пътуване, определени от съответната авиокомпания и обвързани със съответната тарифа (основна ценана билета). Отказ на билет може да се направи единствено и офиса, в който е бил платен и издаден билета. В случай, че условията на тарифата позволяват възстановяване на сума по билета, Еър Партнър я възстановява на клиента в срок от 5 работни дни след като авиокомпанията възстанови същата сума на Еър Партнър. Ако плащането е било извършено с кредитна карта, сумата за възстановяване ще постъпи по сметка на клиента. Времето, необходимо за постъпване на възстановена сума по сметка на клиента, зависи и от процедурно и технологично време от страна на Еър Партнър, и от страна на банковите институции за пълното одобрение и трансфериране на сумите. При отказ от заявените услуги Еър Партнър има право да не възстанови приложената такса издаване за самолетните билети;
7. Оплаквания
Еър Партнър ще разгледа с внимание всяко постъпило оплакване или иск, касаещи проблеми, свързани със самолетни резервации и билети.
Клиентът трябва да подаде своето оплакване по електронен път и да го изпрати в писмена форма най-късно 30 дни след случая, дал повод за оплакването, на адрес: airpartnerbg@gmail.com
Еър Партнър има задължение да разгледа всяко подадено оплакване възможно най-бързо, но най-късно до 10 дни след постъпването му и да изпрати отговор на адреса на подателя във формата, в която е постъпило – електронна.
8. Визи и документи за пътуване
Клиентът и всички пътници, за които е резервирал билети, са длъжни да проверят наличието и изрядността на своите документи за пътуване и да проверят за всички изисквания за визи и лични документи за всички дестинации (начални, крайни, транзитни и т.н.) от маршрута на неговото пътуване, включително и България, ако тя е част от него. Еър Партнър не носи отговорност, ако някой от пътниците бъде възпрепятстван в която и да е точка от пътуването му, поради неактуалност, некоректност, невалидност или липса на даден изискван документ.
9. Гарантиране на цените
Всички авиокомпании превозвачи си запазват правото да променят цените на самолетните билети преди тяхното пълно плащане и издаване. При такива случаи, Еър Партнър има задължение да уведоми клиента своевременно, но не носи отговорност за наложената от авиокомпанията разлика в цената.
10. Общи условия за превоз
Важат всички конкретни условия и разпоредби за превоз на пътници на съответната авиокомпания превозвач.
1. Резервация
Еър Партнър поддържа резервационна система, чрез която прави и обработва резервации за самолетен билет/самолетни билети.
1.1 Резервациите могат да бъдат променяни, допълвани или отменяни безплатно по желание на клиента до момента на заплащане на билетите по тях, само при условие, че има налични места за исканите промени. След заплащане и издаване на самолетните билети, всички промени и откази се подчиняват на условията на конкретните тарифи на авиокомпаниите. За разлика от традиционните авиокомпании, при лоукост (нискотарифните) авиокомпании, самолетните билети се издават автоматично при заплащане на същите от клиента с кредитна/дебитна карта и/или в брой в офиса на Еър Партнър.Там няма период на „резервация“, в която може да се правят промени, да се отменя пътуването и билетите не може да се анулират. Сумите, заплатени по тях, са напълно невъзвръщаеми.
1.2 Някои тарифи, обикновено промоционални, сезонни и други специални предложения, не подлежат на никакви промени и възстановяване на суми след издаване на билета. Клиентът може да се информира подробно по имейл или по телефон за конкретните условия на тарифата на неговата резервация/резервации, преди издаването на билета или след това.
1.3 В редки случаи е възможно резервираните в офиса на Еър Партнър полети или цена да не бъдат потвърдени от авиокомпанията/ите. Тогава наш консултант следва да се свърже с клиента в най-кратък срок, да го уведоми за невъзможността да бъдат издадени самолетни билети по посочените полети и/или цена и да му предложи алтернативни варианти, които към момента могат да бъдат потвърдени.
2. Предоставена информация от клиента в процеса на резервация
Необходимо е клиентът да предостави цялата информация, искана от него, точно и достоверно. Еър Партнър не носи отговорност, ако клиентът или някой от спътниците му не може да ползват резервираните и платени услуги (самолетен билет и/или др.) поради неправилно предоставени данни (име на пътник, дата на раждане, координати за контакт и др.). Стандартната комуникация с клиента се осъществява по електронен път и Еър Партнър не носи отговорност, ако клиентът не е прочел или не е получил необходимата информация за резервацията и/или билета си поради грешно предоставен имейл адрес, антиспам или други настройки на предоставената в резервацията електронна поща. Също така, отговорност на клиента е да предостави на Еър Партнър телефони за контакт, на които може да бъде намерен в работно време на фирмата, преди и след началото на пътуването.
3. Цени
Цените на самолетни билети предлагани в офиса на Еър Партнър, включват стойността на самолетния билет/билети, такса обслужване и всички летищни такси, такси за сигурност, такси гориво и др., предварително обявени в процеса на резервиране. Повечето цени не включват такса за чекиран багаж, освен в случаите, когато изрично е упоменато, че цената включва чекиран багаж за един или всички полети от пътуването. Цените са обявени в лева. В случай, че цената на авиокомпанията е в евро, се превалутира в лева по курс 1,96. Плащането на билети се извършва винаги и само в лева по някои от избраните от клиента начини – в брой или по банков път.
4. Допълнителни такси
4.1 Цената не включва такси за допълнителни услуги, които клиентът по желание може да добави към своята резервация срещу доплащане. Такива може да бъдат такса за регистриран багаж, такса за запазване на място в самолета, такса за храна на борда и др. Резервация за тези услуги може да бъде направена в офиса на Еър Партнър или по телефон/е-мейл до 48 ч. преди пътуването;
4.2 Еър Партнър не носи отговорност за таксите, които начисляват ниско тарифните компании за чекиране, допълнителен багаж и др. Също така Еър Партнър не носи отговорност при невъзможност за безплатен чекин през онлайн сайта на която и да е нискотарифна компания поради техническа неизправност на сайта на съответната авиокомпания през който може да имаме контрол над резервацията.
5. Условия на плащане
При заплащане на самолетни билети следва да бъде спазен срока, посочен в потвърждението за резервация, което клиентът вижда на разпечатката, предоставена му по време на резервационния процес или в имейл, който получава на посочения от него електронен адрес.
В някои случаи, срокът за плащане и издаване на самолетния билет/билети може да бъде променен (с по-скорошен) от авиокомпанията, след потвърждение на резервацията. Тогава Еър Партнър следва да уведоми клиента по електронен път за по-ранния срок за плащане. Еър Партнър няма влияние над тази промяна и клиентът, ако желае да закупи самолетния билет/билети на първоначално резервираната цена, трябва да ги заплати в посочения нов срок. Клиентът не се задължава да приеме новия срок и може да се откаже от резервацията си.
5.1 Плащането може да бъде извършено по следните начини:
Плащане по банков път:
Цялата сума, дължима за самолетните билети с включени всички приложими такси, трябва да бъде преведена по сметката на Еър Парнтър
Получател: Еър Партнър ЕООД
Банкови сметки в Първа Инвестиционна банка
BIC: FINVBGSF
сметка: BG56FINV91501017629707
За да бъдат издадени самолетните билети, след плащане чрез банков превод, е необходимо цялата дължима сума, с всички включени такси, да бъде получена в псочената сметка на Еър Партнър, за да се считат самолетните билети за платени в рамките на определения срок за плащане и да може служител на Еър Партнър да ги издаде преди резервацията да бъде анулирана. Клиентът сам носи отговорност да провери дали евентуален банков превод, извършен от него, ще постъпи по сметка на Еър Партнър в рамките на посочения срок за плащане.
В случай, че клиентът извърши превод на сума по билети, но той не постъпи по банковата сметка на Еър Партнър в посочения срок, неговата резервация ще бъде анулирана и той ще загуби правото да получи самолетните билети срещу първоначално посочената цена.
Ако резервацията може да бъде подновена на същата цена, билетите му ще бъдат издадени, след като преводът постъпи в сметката на Еър Партнър. Ако резервацията не може да бъде подновена на цена, отговаряща на сумата, преведена от клиента, той следва да избере дали желае Еър Партнър да върне парите по сметката му или да му бъде направена нова резервация на новата по-висока цена, за която той следва да доплати разликата в цените, като при плащане по банка отново ще важат същите условия за плащане, по банка описани тук.
Плащане на място в офис на Еър Партнър:
Клиентът може да плати и получи резервирания билет/билети на място в офис на Еър Партнър, но не по-късно от определения срок за плащане. Еър Партнър си запазва правото да отмени всяка една резервация за самолетен билет, която не отговаря на поне едно от гореизброените условия за плащане и съответното плащане не е получено в посочените срокове.
6. Отказване на заявени услуги
Под “отказване на заявени услуги” се разбира отказ от пътуване при платен самолетен билет или билети. Всеки билет има конкретни условия и изисквания при промени или отказ от пътуване, определени от съответната авиокомпания и обвързани със съответната тарифа (основна ценана билета). Отказ на билет може да се направи единствено и офиса, в който е бил платен и издаден билета. В случай, че условията на тарифата позволяват възстановяване на сума по билета, Еър Партнър я възстановява на клиента в срок от 5 работни дни след като авиокомпанията възстанови същата сума на Еър Партнър. Ако плащането е било извършено с кредитна карта, сумата за възстановяване ще постъпи по сметка на клиента. Времето, необходимо за постъпване на възстановена сума по сметка на клиента, зависи и от процедурно и технологично време от страна на Еър Партнър, и от страна на банковите институции за пълното одобрение и трансфериране на сумите. При отказ от заявените услуги Еър Партнър има право да не възстанови приложената такса издаване за самолетните билети;
7. Оплаквания
Еър Партнър ще разгледа с внимание всяко постъпило оплакване или иск, касаещи проблеми, свързани със самолетни резервации и билети.
Клиентът трябва да подаде своето оплакване по електронен път и да го изпрати в писмена форма най-късно 30 дни след случая, дал повод за оплакването, на адрес: airpartnerbg@gmail.com
Еър Партнър има задължение да разгледа всяко подадено оплакване възможно най-бързо, но най-късно до 10 дни след постъпването му и да изпрати отговор на адреса на подателя във формата, в която е постъпило – електронна.
8. Визи и документи за пътуване
Клиентът и всички пътници, за които е резервирал билети, са длъжни да проверят наличието и изрядността на своите документи за пътуване и да проверят за всички изисквания за визи и лични документи за всички дестинации (начални, крайни, транзитни и т.н.) от маршрута на неговото пътуване, включително и България, ако тя е част от него. Еър Партнър не носи отговорност, ако някой от пътниците бъде възпрепятстван в която и да е точка от пътуването му, поради неактуалност, некоректност, невалидност или липса на даден изискван документ.
9. Гарантиране на цените
Всички авиокомпании превозвачи си запазват правото да променят цените на самолетните билети преди тяхното пълно плащане и издаване. При такива случаи, Еър Партнър има задължение да уведоми клиента своевременно, но не носи отговорност за наложената от авиокомпанията разлика в цената.
10. Общи условия за превоз
Важат всички конкретни условия и разпоредби за превоз на пътници на съответната авиокомпания превозвач.